Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S86t15a56n97i80s50l66a88v 43L36á40t35a26l 8458547101871

Nejspravedlivější politický systém na světě, který perfektně funguje třeba ve Švýcarsku, kde má několikaletou tradici 8-o

Asi si děláte srandu - srovnáváte nesrovnatelné podmínky !!

Švýcaři zaručeně nezažili více než 40ti leté vymývání mozků a vedoucí úlohy strany. Nevím, jestli si to uvědomujete, ale většina starších spoluobčanů je tím postižena. Taky jim nikdo neuradl majetek a ještě je přesvědčoval (a některé i přesvědčil), že to tak má být (průmysl, obchod, zemědělství, církev) :-P;-€

V dnešní době se u nás dá krásně manipulovat s veřejným míněním (např. volby). Stačí k tomu vlastnit TV stanice, noviny i část www. Dennodenní masáží blbostma u netrénovaných lidí dosáhnete požadovaného výsledku ...

Souhlasím s Vámi, že politici toho rozkradli a zašantročili dost. Přesto se najde dost dalších, co by si taky uzobli ;-D;-D;-D (je to už od založení první republiky viz. Hašek - Dějiny strany mírného pokroku v mezích zákona)

Stačí vymyslet hesla o přímé demokracii a můžeme zbytek národního majetku proreferendovat !!

0/0
21.2.2018 10:43
Foto

J20i63ř18í 61T48u80r59n72e98r 8778661515243

Řekl bych, že pseudoelity lze hledat spíše v řadách komunálních "politiků", kteří si nevidí na špičku nosu. (Asi to není pravidlo, ale často to tak vypadá.)

S chutí bych okomentoval (a třeba i rozporoval) nějaký váš názor, ale žádný jste nevyjádřil, pouze jste něco na někoho nakydal a pak to "rozvoral".

Je mi to líto, ale váš rozhled nepřekračuje katastr obce Všechlapy, myslím si proto, že byste se ani vy neměl zbytečně snažit tento rámec překonávat.

+8/0
19.2.2018 14:24

J26a51n 25K90o57z43á89k 6231815425

Vašich názorů jsem si už pár přečetl, ale nemáte si co vyčítat.

+2/0
19.2.2018 23:43

M41i86l33a68n 52S56t36e61h86l54í27k 7180409633351

Když už je řeč o posledních OVM, velmi mne potěšil předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský tím, jak rázně utřel blekotajícího ministra spravedlnosti v demisi Pelikána, který se snažil "obkecat" skandální výrok Babiše, že v našem státě si lze objednat trestní stíhání Je neskutečné, že ani úctyhodnost předsedy ÚS nezabránila frackovitému ministru v demisi lhát v jeho přítomnosti, jako když tiskne. Inkriminovaná pasáž je na záznamu zhruba od 12:30 do 16 min.

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1126672097-otazky-vaclava-moravce/218411030500218

+9/0
19.2.2018 12:36
Foto

T48o34m96á34š 81V71o10d47v28á20ř88k20a 3343871207204

souhlasím, pan Pelikán je typickým představitelem vyznavačů pana Babiše, který musí obhajovat kdejakou ptákovinu, co guru řekne.

+5/−1
19.2.2018 13:00

J74a37n 31K76o73z24á21k 6161265725

Jste na tom stejně. Akorát z druhé strany.

0/0
20.2.2018 0:53

J25o79s95e95f 17L21e61i64n19e18r 8917879107692

První referendum, by mohlo být o zákazu vystupování moudrých lidí na veřejnosti.

Jak z diskuze vyplývá, molo by mít úspěch.

+6/0
19.2.2018 11:43

B41o48h15u58m63í45r 11Š73i75m44e52k 3791180854604

Ano, skoro jdeme v komunistických šlépějích! :-)

0/0
19.2.2018 11:47

M33a23r89t18i19n 55K29a51v31k12a 4776581692772

Kdo rozhoduje kdo je moudrý? Moudrost se neprojevuje tím, že si to někdo myslí anebo nemyslí. Dnes například mluvíme o moudrých mužích z Antiky, ale tehdy jejich slova byla brána jako pošetilá a hloupá. Dokonce i ten Aristoteles a jeho žák Platón. Téměř šest století o nich nikdo nic nevěděl, dokud svatý Augustin a nejenom on, neobjevili poklady v jeho myšlení.

+5/0
19.2.2018 12:23

J11o27s85e37f 60L45e34i19n62e52r 8797719507132

„Hloupý všechno ví. Snob předstírá, že ví. Intelektuál přemýšlí, zda ví. Moudrý ví, že neví. Normální člověk žije.“

+7/0
19.2.2018 12:35

M60a53r36t12i74n 14K84a94v12k79a 4906231212962

Děkuji. V tom případě kam zařadíte Halíka,který ví?

0/0
19.2.2018 12:45

J82o55s85e86f 40L94e73i27n65e52r 8577509357242

Pana Halíka řadím mezi intelektuály. Ale o tom můj příspěvek nebyl. Mohu se na oplátku zeptat Vás, kam řadíte autora?

+6/0
19.2.2018 12:56

J59a46n 38K47o15z26á89k 6771755745

Když má někdo schopnost okecat cokoliv, tak je moudrý? Mohlo(podle vás, molo) by mít úspěch možná u vás.

+1/0
19.2.2018 23:52

J83o64s92e16f 24S16l45a46v33í36č36e16k 4663926406553

Sledování tendenčních pořadů pana Moravce považuji za ztrátu času.

+8/−5
19.2.2018 11:40

B39o43h86u82m54í34r 77Š69i44m65e51k 3531180944174

Tak se na to nekoukej. Nebudeš sám!

To jsou pořady, které nejvíce prozradí na naše politiky! Dík, Václave! :-)

+2/0
19.2.2018 11:48

M14a79r20t12i75n 12K67a12v59k17a 4216261972872

Opravdu? Já si dodnes myslel,že jejich jednání vzhledem k veřejnosti.

0/−1
19.2.2018 12:25

J53o79s44e16f 58P86r55o89c91h30á58z86k32a 3700585634915

Halík je na rozdíl od Vás u nás i ve světě známou a uznávanou osobou. Ta vaše přímá demokracie neznamená nic jiného než neklid, chaos a rozvrat. Nazveme věci pravými jmény. Jsme lidé různé inteligence a vzdělání a nejsme schopni každý mít dostatek informací a fundovaně rozhodovat o všech problémech, jako třeba o léčbě v Protonovém centru nebo o důsledcích vystoupení z EU. Většinou je to tak, že čím méně tomu někdo rozumí, tím jednodušší a radikální řešení nabízí a tím hlasitěji je prosazuje.

+8/−6
19.2.2018 11:20

B37o38h29u31m36í56r 89Š64i52m70e40k 3371750434174

Proto jsou okamurovci tak nebezpeční naší svobodě a demokracii! :-)

+5/−2
19.2.2018 11:25

B78o81h90u84m16í46r 59Š18i60m23e87k 3881520874784

Nevšiml jsem si, že by Tomáš Halík usiloval být morálním arbitrem!

To už je trollení! :-)

+1/−1
19.2.2018 12:38

B95o52h94u25m82í86r 78Š66i26m33e54k 3511160254244

Podturčenec horší Turka, že?

0/0
19.2.2018 12:39

S62l25a86v51o17m50í78r 72B57e54n77e30š 6672177480664

To, že jste si toho nevšiml, neznamená, že to tak není.

+2/0
19.2.2018 13:09

M46a75r72t73i87n 41K60a59v30k10a 4256731612602

Máte pravdu, jen katolíci za našimi hranicemi Halíka neznají. Zkuste se zeptat katolíků Rakousku, Německu, Francii, Británii, Kanadě, Budou znát Havla, někteří, ale Halíka nikoliv. Takže o té uznávané osobnosti bych pomlčel.Uznávaný je, ale není znám v Církvi, kde se snaží hrát morálního arbitra

+3/−3
19.2.2018 11:55
Foto

T93o52m91á45š 60V71o12d11v80á38ř27k78a 3473691157654

Ještě na okraj, všiml jste si, kdo s Vámi souhlasí a dává Vám + za odpovědi? I to je možná jisté kritérium, nad kterým je nutné se zamyslet.

+4/−2
19.2.2018 13:51

M20a58r77t66i18n 75K42a50v36k31a 4646371312162

Vite Tomáši, pro mě to není podstatné. Někdo dá plus, někdo minus. Někdo jen proto, že souhlasí a někdo jen na protest vůči reakci na předchozí příspěvek.

+3/0
19.2.2018 13:57
Foto

T35o15m21á95š 60V34o37d32v56á76ř63k44a 3933441567184

No, to máte sice trochu pravdu, ale pokud s Vámi souhlasí ti, co jinak do církve a jejich představitelů roky buší, tak bych byl přinejmenším opatrný.

+3/0
19.2.2018 14:00

M93a90r54t63i89n 65K95a94v52k27a 4206511192382

Kristus řekl, ne každý, kdo mi říká Pane. Dal to znáte. Tak to beru i v diskuzích. Příště ti, co mi dávají plusy mi dají minus za to, že jsem řekl něco, co se nehodí o jejich pleti. ;-)

+1/0
19.2.2018 14:04

J17a74n 79K74o13z22á67k 6501195795

Někoho zajímá názor, někdo kádruje, kdo je za tím. Zvyk je železná košile.

+2/0
20.2.2018 0:59
Foto

P38e87t11r11a 12H73a81v97e92l28k37o72v81á 8663253682

Preferuji demokracii zastupitelskou, ta se nám celkem osvědčila, referenda o místních záležitostech. Dejme si ale ruku na srdce, kolik občanů se k oblastním referendům vůbec dostaví. Jedná se o zlomkový počet. Ale i účast na obecných referendech na slovensku ohledně zrušení poplatků TV anebo manželství osob stejného pohlaví je kolem 20 anebo méně procent. To jen dokazuje znamená, že referenda u nás a na Slovensku nikoho až za tak moc nezajímají.

+3/−1
19.2.2018 11:11
Foto

T18o25m53á42š 24V85o23d28v68á88ř63k28a 3403441497524

Ale je to báječné téma - tak nějak občanům říci: " na vás to je, vy rozhodnete, jestli budeme chránit pachníka hnědého, nebo postavíme přes ten palouk cyklostezku". A občan, dychtivý demokracie, bude přemýšlet, hledat, tříbit a poté radostně zvolí.

+1/0
19.2.2018 11:21

B81o73h34u12m63í94r 92Š78i45m22e58k 3891110434914

Referenda nám až tak moc nezajímají, ale mohou nás připravit o naši svobodu a liberální demokracii! :-)

+2/−1
19.2.2018 11:27

M22a58r44t13i52n 95K75a65v51k74a 4826411232192

Pro mě je sice Halík živý důkaz ariánské hereze a Mefistofeles dohromady, nicméně někdy se s ním shodnu. A to je otázka příme demokracie. Dokáži si přímou demokracii představit ńapříklad na vesnicích,případně v městech, kde lidé znají poměry a dokáží na ně reagovat mnohdy racionálněji než zvolení politici. Na úrovni krajů anebo státu již moje představivost pokulhává. Nedokáži si představit referendum například o našem působení v NATO, OSN apod.Dokáži si představit i referendum o členství v EU, ale popravdě, i když jsem Euroskeptik, tak si nedokáži dost dobře představit jak by naše země dál fungovala. Nejsme Británie, která to hospodářsky zvládne, protože se může orientovat na své bývalé kolonie. Má nadstandardní vztahy s USA,ale my? Protože první co by země EU udělaly by bylo to, že by nám znepříjemnily život. Většina našeho průmyslu je v rukou firem právě ze zemí Evropské unie a tam také směřuje většina našeho obchodu. Můžeme se utěšovat, že je zde velký trh v Rusku anebo Číně. Jenže to je chiméra. Co tam budeme vyvážet, když nebudeme vyrábět? Žádná německá, francouzská, španělská a další, firma, si nedovolí jít proti vládám svých mateřských zemí a popravdě, jaký je dnes problém přesunout výrobní závody Škody například na Slovensko? To je jedna věc. Místo orientace na vystoupení z EU bychom se spíše měli spojit s politiky,kteří chtějí zeštíhlení a reformu Evropské unie, okleštění pravomocí EU v politických otázkách a zesílení ekonomických vazeb. Udělat u EU to co původně byla, ekonomický prostor volného obchodu, spolupráce na vědecké úrovni, společná bezpečnost a ne současná přebujelá byrokracie a snahy o superstát.

+8/−2
19.2.2018 10:44

M62a66r57t78i83n 90K17a41v23k14a 4236321742962

Nemohu souhlasit s Halíkem,že lidé na venkově a méně vzdělaní volí pravici, tedy v jeho pojmu radikální pravici a populisty. U něj už to hraničí s povyšováním se, čemuž se u člověka, který se nikdy nemusel starat o farnost, nikdy nepoznal život takový jaký, nedivím. Pan Halík se mýlí.Vzdělání při rozhodování nehraje roli. Tou jsou životní zkušenosti. Dobře to vysvětlil jeden pedagog,který řekl,že nižší vzdělání u starších lidí je důsledkem toho, že dříve vysokoškolské studium nebylo tak dostupné jako dnes. Mám mezi lidmi hodně přátel a tak vím, že například mnozí vysokoškoláci a lékaři z nemocnice ve ValMezu volili Zemana, stejně jako vím, že někteří zednici z naší firmy volili Drahoše. Statistiky jsou strašně ošidné,protože kde je zaručeno, že dotazovaní mluví pravdu? Už několikrát se ukázalo, že výzkumy a statistiky jsou naprosto mimo,když došlo na lámání chleba. Já jsem osobně nevolil ani Zemana ani Drahoše. Volil jsem Hynka.Nepostoupil a tím to pro mě skončilo.Nechtěl jsem se rozhodovat mezi špatným a horším.

Co se týče nadpisu Halík teolog. Inu teologem je. Nicméně otázka je jakým. Jeho teologie, kde Bůh je pouze Halíkovým statistou není můj šálek čaje. Na to jde říci jen, raději Pekaře než Masaryka, raději Piťhu než Halíka.

+3/−2
19.2.2018 10:44
Foto

T11o37m32á26š 35V95o50d68v95á41ř95k56a 3153181827374

Téměř se vším souhlasím / v prvním vstupu se vším, v druhém méně /. Pokud jste včera viděl onu debatu, tak všichni pánové celkem jasně popsali situaci - ona "únava z demokracie", nesplněné touhy, výrazně vysoké procento exekucí a tím spojená dysforie obyvatel.

Jistě byli VŠ pracovníci volící pana Zemana a dělníci, kteří volili pana Drahoše, ale rozhodující je spíše statistika než osobní zkušenost s pár lidma.

Teologie Tomáše Halíka je teologií 21. století, výrazně odlišnou od té barokní, kde bylo všechno přece tak jasné a světlé. To, že se s tím někdo nemůže smířit či popasovat, nemá ještě výpovědní hodnotu jako o celku a celkem to koresponduje s tím, co jsem napsal o voličích toho či onoho pána.

+4/0
19.2.2018 10:59

M80a62r78t68i81n 55K10a21v26k51a 4846791452392

Tomáši, jste lékař, tak jistě se mnou budete souhlasit,že ač se zdokonalují léčebné metody, máme povědomí o chorobách a dokážeme na tomto základě lépe reagovat než lékař dejme tomu v 18 století, tak princip zůstává stejný. Pomoci člověku.

Vystudoval jsem stavební průmyslovku a posléze odlišný obor a to teologii a církevní dějiny. Jako stavař, čímž se živím, ví, že i když se technologie mění, tak princip zůstává stejný. Dům nez základů spadne, do domu bez střechy bude pršet.

Neexistuje teologie 21. století.Stejně tak neexistuje teologie prvního století anebo barokní teologie. Nelze měnit slova evangelii, nelze jím dávat jiný výklad jen proto,že se původní nehodí do "dnešní" doby. Nelze říci, že zlo je něco virtuálního, protože Bůh je nekonečně dobrý a Boží tresty a peklo se nehodí do naší doby.

Nám se dnes zdá, že Bůh musí být tolerantní, chápavý k lidským prohřeškům. Prostě taková všeobepínající láska. Vzpomíná si jak na Love Parade v Berlíně došlo k tragedii, kde zemřelo několik mladých lidí. Jeden německý biskup řekl, že to je Boží trest za sexuální nevázanost. Hned se na něj všichni vrhli,včetně těch moderních teologů jako pan Halík,že Bůh by takhle netrestal a navíc mladé lidi.A to je přesně ono. Snažíme se vytěsnit Boha ze svých životů a Mons. Halík je v tomto vpředu. Boha chceme takového, který souhlasí s tím co děláme. Ne takového o kterím mluví Kristus. To je přeci to staré harampádí, které se do dnešní doby nehodí. Omlouváme rozvody, potraty, omlouváme sodomii, děláme z toho práva....a slova Krista o pekle? Ehm, babské poudačky.

+8/0
19.2.2018 11:47

M89a30r31t78i63n 24K51a65v16k27a 4676921692262

Oslavuje se Druhý vatikánský koncil. Ale už se zapomíná, při současné snaze svatořečit Pavla VI. co nakonec řekl o koncilu. Otevřeli jsme okna a proniká sem puch pekla. Stejně tak tomu bylo s dnešní liturgii. NOM. Říká se jí liturgie Pavla VI. Nedávno byl na radiovatocana článek, kde se psalo, že Pavel VI tuto liturgii schválil,protože byl oklamán arcibiskupem Bugninim, který papeži řekl, že kardinálové se na tom shodli a kardinálům řekl, že to je přání papeže. V dokumentech Koncilu o liturgii stojí, že by měla být navýšená úloha latiny a gregoriánského chorálu.Zatímco kázání by měla být preferována v národních jazycích.

Co se týče tohoto moderního pojetí Mše, tak Vám řeknu teologický důsledek. Zatímco v Mši před reformou Pavla VI. kněz vedl věřící ke Kristu, protože stál sice zády k věřícím, ale stejně jako věřící směrem k Oltáři, tak dnes stojí zády ke Kristu a staví se na místo Krista. To je pokrok panečku.

+3/−1
19.2.2018 11:47

B81o37h85u97m58í85r 33Š59i52m15e25k 3551360214104

Pane Kavko! Omlouvám se, že jsem se pokoušel s Vámi vést diskusi.

To je trollení! Vaše věty se navzájem vylučují! Omlouvám se! :-)

0/0
19.2.2018 12:27

M82a21r69t33i65n 51K75a35v35k54a 4676841242562

V čem se vylučují?

0/0
19.2.2018 12:46
Foto

T61o11m87á84š 83V38o87d65v85á31ř58k16a 3393761257634

To vlákno bude asi zmatené. Ale k Vašemu příspěvku Martine asi tolik.

Nejsem teologicky vzdělaný, ani za mák. Jsem obyčejný křesťan, katolík (to že poslední dobou tak nějak inklinuji k judaismu je dáno spíše odkrýváním mých kořenů, vůli na tak drtivou změnu zatím nemám). Pozoruji však, že kněží v kostelích si tak nějak neví rady. Většina z nich blábolí a rozmělňuje evangelium, má strach se ponořit do hlubiny a vytěžit z Písma cosi, co by bylo nové, doposud nevyřčené atd. Nerozumějí dnešní době, mají obavy vyjít na ulici mezi lidi a raději se tak nějak opájejí z ambonu tou troškou, co tam přijde. A ono to přestává fungovat, protože staří vymírají a mladým nestačí jen deklamování starých pouček, kterým je dnes špatně rozumět. Máte pocit, že se mladý jinoch podělá, když uslyší "nevezmeš nadarmo jméno svého Boha?" Koho to osloví? Vás ano? Zkuste se poptat ve svém okolí.

Takže církev se musí změnit, má-li obstát. Pokud se nezmění, bude jistě žít dál, ale tak nějak sama pro sebe, takovým tím farizejským způsobem, jistě spravedlivě, ale bez špetky té soli, po které se pořád volá.

To, že je kněz otočen k lidem, je správně. Já chci vidět jeho oči, když se modlí a ne hřbet. Kristus je sice ve svatostánku, ale je také vedle něj a před ním a je jedno, jak stojí natočen.

To pravé evangelium je jinde - kostely to bohužel nejsou. Pakliže je hledáte, tak bylo v abbé Pierreovi ve Francii, je v Josefu Suchárovi v Neratově. Tam je to zemité, opravdové, možná ne přesně podle jakýchsi tabulek, ale je to nejspíše místo, kam by Kristus zašel.

Martine, my dva se míjíme v pojetí toho, co je podstatné. Já Vám to neberu, pokud Vám to přináší uspokojení. Vaše články o islámu mne trochu zúzkostňují a to ne svým obsahem, ale formou napsaného. Já se snažím žít život bez strachu, bez nutnosti komukoliv vnucovat své vidění světa / a to i svým dětem/. V poslední třetině svého života docházím k tomu, že více naslouchám a méně kážu.

Mějte se fajn a třeba někdy na viděnou a pokec.

+2/0
19.2.2018 13:16

M17a86r40t65i33n 16K96a69v13k74a 4156121592532

Martine, my dva se míjíme v pojetí toho, co je podstatné. Já Vám to neberu, pokud Vám to přináší uspokojení. Vaše články o islámu mne trochu zúzkostňují a to ne svým obsahem, ale formou napsaného. Já se snažím žít život bez strachu, bez nutnosti komukoliv vnucovat své vidění světa / a to i svým dětem/. V poslední třetině svého života docházím k tomu, že více naslouchám a méně kážu.

Mějte se fajn a třeba někdy na viděnou a pokec.

Ne, nemíjíme se. Moje články jsou o strachu z islámu a muslimů. Je to stejný strach jako prožívají křesťané v islámských zemích. Koptové, Chaldejci, Maronité a další.

K tomu naslouchání souhlasím. Po operaci nádoru jsem se k tomu posunul. Ale spíše poslouchám třeba hlas znásilněných žen imigranty po té co je mama Merkelová přijala. Inu každá mince má dvě strany a je naše svobodné rozhodnutí, zda se budeme dívat na stranu patřící Bohu anebo světu.

+1/0
19.2.2018 13:27
Foto

T90o10m19á13š 90V14o36d69v52á81ř22k27a 3343481747584

Zajímavé je, že jste prodělal závažnou nemoc a že jste stále - jak to říci - takový militantní. Řekl bych, že člověk, který se v nemoci dotkne smrti, musí být poněkud jiný, s jiným pohledem na svět a přesnou definicí hodnot.

Chápu Vaši starost o křesťany mimo Evropu, kde je jim ubližováno. Co má podle Vás papež František dělat? Má sebrat vojsko pro xtou křížovou výpravu? Já vím, že to tam není dobré a že je záhodno jim pomoci, stejně jako Židům v Evropě, kde sílí antisemitismus. Ale jak? Máte nějaký návrh, který by byl průchozí? Mne nenapadá nic, ale současně vím, že psát nějaké filipiky stokrát omleté taky k ničemu nevede.

Vybral jste si z mého vstupu jen konec, podstatnější byly věci nad ním. Tam já vidím jisté řešení pro nás a koneckonců pro všechny.

+1/0
19.2.2018 13:49

M98a19r71t46i79n 54K57a32v55k13a 4286801182322

Každého zkušenost se smrtí nějak poznamená. Viz svatý Ignác. Ne neberu si jen něco, ale už se mi na vše nechce reagovat

0/0
19.2.2018 14:01

B84o15h41u39m58í96r 35Š84i21m36e47k 3441570534154

Pane Martine Kavko!

Studoval jste teologii. Dobře. Já ji studuji sedmdesát let. Pro sebe. Privátně. Mám dva několikaleté kurzy teologie. Přesto zůstávám laikem. Zdá se, že se podstatně lišíme. To je pochopitelné!

Tomáš Halík je vzdělaný a moudrý muž. Má smysl pro vědeckou exaktnost a objektivní Pravdu. Stejně jako P.P.František bádá a hledá autentického Ježíše Krista překrytého nánosem tradovaným do dnešní doby.

Do dnešní doby stála teologie a exaktní věda vedle sebe. Tomáš Halík dokáže klást otázky teologii, které umožňují teologii dialog s exaktní vědou. A to je to nejúžasnější, čeho si váži všichni vzdělaní teologové na celém světě!

Naše vztahy k víře se liší podle toho, jak jsme se nechali Bohem vést a jak jsme pokorní. Ano, lišíme se. A tak ani já, ani Vy, ani Halík, ani biskup nemusíme mít pravdu. To, stejně jako v každé jiné vědě, prokáže teprve budoucnost.

Vy možná narážíte na to, že v poslední době příliš spoléháme na Boží Lásku. Ale Ježíš řekl "neodsuzujte, aby jste nebyli odsouzeni". A tak si nejsem jist, že biskup soudící a vyhrožující Božím trestem, věří v Boha Ježíše Krista.

Obviňujete Tomáše Halíka, že vytěsňuje Boha ze svého života. Naopak! Tomáš Halík objevuje Boha, který nezápasí s exaktní vědou. A sám Tomáš Halík učí exaktní teologii, která dokáže s exaktní vědou vést dialog!

Neodsuzujme ani Tomáše ani Františka, když my sami nedokážeme dohlédnout za Boží horizont!

:-)

+1/0
19.2.2018 12:23

M80a57r94t53i62n 16K91a86v16k20a 4556601792452

Ano studoval. Moji přednášející byli profesor Krumpolc, Ctirad Pospíšil, profesor Ambros. Tedy teologické kapacity mnohem převyšující pana profesora Halíka. Ani jeden z těchto neměl pro pana profesora Halíka moc dobrého slova, stejně jako profesor Piťha. Ne z teologického hlediska.

Ne, pan Halík nemá smysl pro pravdu. Tedy pokud se netýká jeho pravdy. Pokud by měl smysl pro exaktnost a na tom je postavena královna věd, teologie, tak by se nesměl dopouštět spekulací. Bůh to tak nemyslel. Kristus to řekl proto,protože by Ho nepochopili apod. Tohle je totiž ta exaktnost pana Halíka. Dojmologie.

+2/0
19.2.2018 12:44

B10o18h88u43m58í36r 21Š91i18m26e61k 3841230974454

Rv!!:-)

0/0
19.2.2018 16:52

B98o45h95u14m27í73r 55Š33i36m55e26k 3911280354284

Rv

Nikdy bych si nedovolil dehonestovat člověka, kterému nesahám ani po kotníky! Nikdy bych si nedovolil posuzovat víru druhého člověka! Nikdy bych si nedovolil posuzovat někoho znalosti v oboru, který jsem já nestudoval a ve kterém on je mistr a učitel! A kdybych řekl o Tomáši Halíkovi, že není farář, pak bych se považoval za pitomce!

Vy sám považujete exaktní myšlení a hlubokou úctu k Pravdě Tomáše Halíka za nepřínosné? Nepovažujete jej také za antikrista?

:-)

+1/−2
19.2.2018 11:41

M12a46r55t49i20n 27K58a10v98k26a 4936871482782

Já jsem teologii studoval, takže myslím, že se k tomu vyjádřit mohu. A kdo komu sahá anebo nesahá po kotníky.....o tom rozhoduje Bůh. Ne vy. A promiňte, Halík nemá exaktní myšlení.Ne v teologickém směru, on je i dle jeho knih více sociolog než teolog.

+3/−1
19.2.2018 11:50

B91o76h91u93m51í17r 74Š58i55m62e70k 3541840614874

Každý blbec, který vystudoval medicínu si myslí, že rozumí medicíně. Moudrý lékař na tom nestaví! A také ne každý, kdo vystudoval teologii, si myslí, že Boha zná a teologii rozumí! Cítíte se být nejlepší teologem na světě. Tento pocit Vám vyvrátit nemohu! :-)

+1/0
19.2.2018 12:33

M41a43r92t66i89n 23K25a39v73k86a 4286501442962

Myslím si že Boha znám, ne dokonale,ale Jan 1:18 Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náručí Otcově, nám o něm řekl.

Ne necítím se být nejlepším teologem. Tím byl sám Kristus a po něm svatý Tomáš Akvinský.

0/0
19.2.2018 12:56
Foto

P87e33t85r16a 53H44a77v34e97l76k28o52v52á 8893913772

Tak teď mi připadne, že pan Kavka jakoby popírá to, co řekl ve svém článku o referendu o vystoupení z EU.

+2/−1
19.2.2018 11:13

M65a41r95t22i66n 82K10a30v58k64a 4766471272162

Pan Kavka se ve svém článku nevyjadřoval pro vystoupení z EU,ale k tomu, že voliči jsou pro politiku dost inteligentní,když schválí co si politici přejí.

+2/−2
19.2.2018 11:59







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz